Regulamin sprzedaży w sklepie internetowym ministerstwonozyczek.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy ministerstwonozyczek.pl prowadzony jest przez Bartosza Kwec prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Hefajstos Bartosz Kwec ul. Serwatków 16, 47-208 Pokrzywnica, NIP 7491805187, REGON 532012037.
2. Regulamin sklepu internetowego określa zasady:
- świadczenia przez Sprzedawcę na rzecz Klientów usług drogą elektroniczną, w szczególności polegających na założeniu i utrzymywaniu konta Klienta oraz umożliwieniu Klientom korzystania z interaktywnego formularza Zamówienia,
- dokonywania zakupów w sklepie internetowym Hefajstos, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu (zasady dostarczania towaru, sposób i termin uiszczenia ceny),
- tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez konsumenta.
3. Klient jest zobowiązany zapoznać się z postanowieniami niniejszego Regulaminu przed dokonaniem zakupu. Sprzedaż towaru odbywa się na podstawie zasad określonych w niniejszym Regulaminie, obowiązującym w momencie złożenia zamówienia.
4. Regulamin jest dostępny na stronie Sklepu ministerstwonozyczek.pl w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili, oraz jest udostępniany Klientowi po zawarciu umowy w sposób umożliwiający dostęp do niego w przyszłości.
5. Dokonywanie zakupów w Sklepie wymaga od Klienta posiadania aktywnego i sprawnego konta poczty elektronicznej e-mail.
6. Niniejszy Regulamin określa zasady i tryb zawierania Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
1. Sklep – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod domeną www.ministerstwonozyczek.pl, prowadzący sprzedaż towarów na odległość.
2. Klient (Kupujący) – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie internetowym zgodnie z treścią Regulaminu – w tym Konsument, Przedsiębiorca oraz Przedsiębiorca – Konsument.
3. Rejestracja – jednorazowa dobrowolna czynność polegająca na założeniu przez Kupującego konta na stronie Sklepu.
4. Konto Klienta – instrument służący do realizacji składanych przez Klienta zamówień.
5. Formularz zamówienia – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży towaru lub towarów.
6. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości towarów.
7. Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności artykuły fryzjerskie.
8. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
9. Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 221 k.c.
10. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 431 k.c.
11. Przedsiębiorca – Konsument: osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zawierająca umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
12. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy zgodnie z katalogiem dni wolnych od pracy określonym w ustawie z 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. z Dz. U. z 2020 r. poz. 1920).
13. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: ul. Serwatków 16, 47-208 Pokrzywnica.
2. Adres e-mail Sprzedawcy: hefajstos@ministerstwonozyczek.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: 690055105
4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: ING BS 20 1050 1517 1000 0090 6357 6086
5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 10:00 – 18:00.
§ 4 Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie oraz zasady korzystania ze Sklepu. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
2. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane przez Sklep w chwili składania oferty przez Kupującego.
3. Rzeczywisty wygląd i kolorystyka Towarów mogą nieznacznie różnić się od Towarów prezentowanych na zdjęciach w Sklepie.
4. Ceny prezentowane na stronie internetowej Sklepu podawane są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT). Ceny nie obejmują kosztów dostawy.
5. Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania promocji w Sklepie. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Kupujących; tj. zmiany nie dotyczą zamówień, które zostały złożone i przyjęte do realizacji.
6. Sprzedaż w cenach promocyjnych dotyczy tylko i wyłącznie Towarów oznaczonych jako „cena promocyjna”. Czas trwania promocji określony jest przez Sprzedawcę lub do wyczerpania zapasów Towaru na magazynie.
7. Zakupy Towarów w cenach promocyjnych nie łączą się z innymi formami promocji, np.: z kuponami rabatowymi.
8. Wszystkie Towary prezentowane na stronie Sklepu są wolne od wad.
9. Informacje zamieszczone w sklepie nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do składania ofert. Wypełniając interaktywny formularz zamówienia Kupujący składa ofertę kupna określonego Towaru.
§ 5 Składanie Zamówień
1. Sprzedawca umożliwia składanie ofert w następujący sposób:
- za pośrednictwem serwisu Sklepu wypełniając Interaktywny formularz zamówienia,
- przez telefon pod numerem 690055105,
- pocztą elektroniczną e-mail na adres: sprzedaz@ministerstwonozyczek.pl.
2. W celu złożenia oferty poprzez serwis Sklepu należy dodać wybrany Towar poprzez funkcję „Koszyk”, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu aż do kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
3. Po złożeniu oferty poprzez serwis Sklepu Kupujący otrzymuje:
- e-mail potwierdzający złożenie zamówienia, zawierający informację o wszystkich istotnych warunkach umowy sprzedaży Towaru,
- informację o czasie realizacji zamówienia, który wynosi od 2 do 7 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności dokonanej przez Klienta. Dopuszcza się możliwość uzgodnienia innych zasad terminu realizacji wyłącznie po wcześniejszej konsultacji ze Sklepem.
4. Niezbędnym warunkiem złożenia oferty poprzez e-mail lub telefonicznie jest określenie przez Kupującego:
- rodzaju Towaru oraz określenie cech szczególnych Towaru (jeżeli takowe występują),
- ilości zamawianych Towarów,
- pełnych danych adresowych: adresat (imię i nazwisko), nazwa firmy, adres dostawy (ulica, nr domu, mieszkania, kod pocztowy, miasto), telefon kontaktowy (dla kuriera), e-mail, numer NIP i REGON,
- informacji o formie płatności – za pobraniem, przelewem, ratalnie (poprzez T-Pay),
- preferowanego sposobu dostawy zamawianych Towarów,
- chęć otrzymania faktury (faktura jest wysyłana mailowo).
5. Zamówienie uważa się za przyjęte do realizacji po potwierdzeniu przez Sklep przyjęcia zamówienia złożonego przez Klienta.
- potwierdzenie przyjęcia zamówienia przesyłane jest automatycznie po złożeniu zamówienia przez Klienta,
- Sklep może wstrzymać przyjęcie zamówienia w sytuacji podjęcia wątpliwości co do prawdziwości bądź rzetelności wskazanych przez Klienta danych w formularzu rejestracyjnym. W takim przypadku Sklep niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia przedmiotowych wątpliwości,
- w przypadku niedostępności części produktów objętych zamówieniem Klient jest o tym niezwłocznie informowany. Klient decyduje, czy zamówienie ma być zrealizowane częściowo czy w całości anulowane.
6. Anulowanie lub modyfikacja przyjętej przez Sprzedawcę oferty jest możliwa przez Kupującego do czasu, gdy Towar nie został jeszcze wysłany. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą.
7. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
- przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- za pośrednictwem systemów elektronicznych płatności PayU (świadczonych przez PayU S. A. ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań),
- sprzedaż ratalna (świadczona przez T-Pay Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań),
- gotówką za pobraniem lub przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy.
8. Kupujący dokonujący zapłaty przelewem lub za pośrednictwem systemów elektronicznych płatności powinien zapłacić za Towar wraz kosztami dostawy w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży. Po tym terminie oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
9. Informacje o kosztach dostawy uwidaczniane są w trakcie procedury składania oferty (w Interaktywnym formularzu). Koszty dostawy doliczane są do ceny Towaru i ponoszone są przez Kupującego (z wyjątkiem odbioru osobistego, gdzie koszty te dla Kupującego wynoszą 0 zł). Koszty dostawy poza granicami Polski, które zobowiązany jest ponieść Kupujący, uwidaczniane są w formularzu w trakcie procedury składania oferty, po dokonaniu wyboru danego kraju na terenie Europy. Mają one charakter orientacyjny i maksymalny. Rzeczywiste koszty dostawy poza granicami Polski ustalane są z Kupującym indywidualnie. W celu uzgodnienia warunków dostawy poza granicami Polski Sprzedawca zaleca, aby Kupujący, przed złożeniem Zamówienia, skontaktował się ze Sprzedawcą.
10. Informacja o koszcie dostawy Towaru ma charakter wiążący od momentu otrzymania przez Kupującego informacji, o której mowa w § 5 ust. 5 Regulaminu.
11. Koszty dostawy na terenie Polski kształtują się następująco: Dostawa na terenie Polski odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, DHL, InPost oraz paczkomatów InPost. Decyzję o tym, za pośrednictwem której firmy zostanie zrealizowana dostawa, podejmuje Klient w trakcie składania Zamówienia. Koszt przesyłki uzależniony jest od wagi oraz wymiaru zamówionego towaru. Sklep ma prawo weryfikować i modyfikować cenę dostawy – o czym musi być poinformowany Kupujący.
Sposób wysyłki | Koszt wysyłki | Przewidywany czas dostawy |
---|---|---|
Kurier DPD |
| 3 dni robocze |
Kurier DHL |
| 3 dni robocze |
Kurier InPost |
|
|
Paczkomat InPost 24/7 |
| 3 dni robocze |
§ 6 Realizacja zamówień
- Warunkiem przyjęcia oferty przez Sprzedawcę, złożonej przez Kupującego, jest podanie przy wypełnianiu Interaktywnego formularza prawdziwych danych osobowych i kontaktowych (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia oferty).
- W przypadku błędnego lub niedostatecznego wypełnienia interaktywnego formularza Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Kupującym w celu potwierdzenia złożenia oferty. Jeśli oferty nie będzie można potwierdzić w terminie 3 dni roboczych z uwagi na brak możliwości kontaktu z Kupującym oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca.
- Sprzedawca wysyła Towar po zawarciu umowy sprzedaży w terminie określonym w §5 Regulaminu. W przypadku zapłaty dokonywanej przelewem lub za pośrednictwem płatności elektronicznych termin wydłuża się o czas realizacji przelewu.
- Opis każdego Towaru zawiera informację o jego dostępności i ewentualnym czasie oczekiwania na dostawę.
- W przypadku ewentualnego wydłużenia czasu realizacji Zamówienia Kupujący jest o tym niezwłocznie informowany.
- Dowodem zawarcia umowy sprzedaży jest paragon lub faktura VAT, które Kupujący otrzymuje wraz z Towarem lub w oddzielnej przesyłce. Kupujący upoważnia Sprzedawcę do wystawienia faktury bez podpisu Kupującego i przesłania jej drogą elektroniczną na wskazany przez Kupującego adres mailowy, chyba że Kupujący powiadomi Sprzedawcę o zamiarze otrzymania jej w formie papierowej.
- Sprzedawca realizuje dostawę Towarów za pośrednictwem firm kurierskich. Czas dostawy przez firmy kurierskie wynosi maksymalnie 3 dni robocze. Możliwy jest także odbiór osobisty przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy.
- Dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej następuje w dni robocze najczęściej w godzinach 9:00-17:00.
- O wysyłaniu towaru Klient zostanie powiadomiony drogą mailową. Przy wyborze przesyłki kurierskiej, Klient otrzyma pocztą elektroniczną numer przesyłki za pośrednictwem którego można śledzić przesyłkę na stronie operatora.
- Firmy kurierskie podejmują dwie próby dostarczenia przesyłki. W razie bezskuteczności tych prób przesyłka jest zwracana Sprzedawcy.
- Kurierzy zazwyczaj kontaktują się z Kupującymi, lecz nie jest to ich obowiązkiem. Wobec tego jeżeli Kupujący wie, że w godzinach od 9:00 do 17:00 może być nieobecny pod podanym adresem dostawy może skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Doręczoną paczkę pobraniową można sprawdzić dopiero po wcześniejszym jej opłaceniu.
- W przypadku szkody wyrządzonej nieodebraniem lub odmową odebrania przesyłki przez Kupującego, Sprzedawca ma prawo dochodzić od Kupującego naprawienia szkody – na zasadach ogólnych prawa cywilnego, w tym określonych w przepisach Kodeksu cywilnego.
- Miejscem spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę jest wskazane przez Kupującego w procedurze składania oferty miejsce odbioru Towaru (adres dostawy).
- Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę Kupujący obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545 § 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie przesyłki złożone przez Kupujących niebędących Konsumentami, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
§ 7 Faktury korygujące
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wystawienia faktury korygującej. Zgodnie z przepisami, fakturę korygującą wystawia się w sytuacji:
- obniżenia ceny – np. w formie rabatu,
- zwrotu towaru,
- zwrotu całości lub części zapłaty,
- podwyższenia ceny,
- pomyłki w cenie, stawce, kwocie podatku lub jakiejkolwiek pozycji faktury.
- Poświadczeniem odbioru korekty przez nabywcę jest dokumentacja potwierdzająca ustalenie z nabywcą warunków wystawienia faktury korygującej. Dokumentacja ta potwierdza, że obie strony transakcji (Sprzedawca i Kupujący) znają i akceptują nowe zmienione warunki transakcji.
§ 8 Rękojmia i gwarancja
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego posiadającego status Konsumenta za zgodność towaru z umową na zasadach określonych w ustawie z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta – rozdział 5a ustawy.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego nieposiadającego statusu Konsumenta za wady Towaru z tytułu rękojmi, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
- Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji z tytułu braku zgodności Towaru z umową, rękojmi lub gwarancji. Sposób realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w odrębnym oświadczeniu gwarancyjnym stanowiącym Zał. nr 3 do niniejszego Regulaminu.
- Reklamacja może być złożona osobiście w siedzibie Sprzedawcy lub pisemnie listem na adres Sprzedawcy wskazany w §3 Regulaminu lub pocztą elektroniczną e-mail sprzedaz@ministerstwonozyczek.pl . Kupujący przy składaniu reklamacji może posłużyć się wzorem zamieszczonym na stronie Sklepu.
- Składając reklamację Kupujący musi podać dane kontaktowe, numer Zamówienia, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań kierowanych wobec Sprzedawcy, a także dołączyć dokument sprzedaży bądź jego kserokopii.
- Reklamacje złożone przez Kupującego nieposiadającego statusu Konsumenta, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
- Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą do Sprzedawcy.
- W zakresie reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta z tytułu niezgodności Towaru z umową w pierwszej kolejności przysługuje uprawienie do naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy w przypadku żądania wymiany – jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy (art.43d ust.2 ustawy o prawach konsumenta).
- Postanowienia dotyczące Konsumenta mają zastosowanie do Przedsiębiorcy – Konsumenta.
- Prawo do rękojmi jest wyłączone wobec klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 14 dni od jej otrzymania.
- Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Towar jest wolny od wad i uszkodzeń mechanicznych.
- Jakiekolwiek postanowienie Regulaminu, nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumentów lub Przedsiębiorców-Konsumentów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z obowiązującymi przepisami prawa – pierwszeństwo mają te przepisy.
§ 9 Odstąpienie od umowy
- Zgodnie z ustawą z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni od dnia wydania towaru tj. od momentu, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru.
- Do zachowania czternastodniowego terminu, o którym mowa w ust. 1, wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem. Sprzedawca dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na adres: sprzedaz@ministerstwonozyczek.pl. Po otrzymaniu oświadczenia drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi będącemu Konsumentem, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony pod adresem www.ministerstwonozyczek.pl/regulamin oraz zostanie dołączony przez Sklep w wersji papierowej do przesyłki produktu. Korzystanie z przedmiotowego formularza jest fakultatywne.
- W przypadku odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru na adres: ul. Serwatków 16, 47-208 Pokrzywnica nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Odsyłany towar należy zapakować w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie w transporcie.
- W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnienia o którym mowa w ust. 1 – bezpośrednie koszty zwrotu towaru pokrywa Klient.
- W przypadku odstąpienia od umowy Klientowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym obejmujące koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w ramach dostawy towarów dostępny w Sklepie), w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient – chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania tego towaru.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będącego wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
- Stosownie do art. 7aa ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się do Przedsiębiorcy-Konsumenta.
- Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, który dokonuje zakupów na firmę na odległość (przez internet, telefon), może korzystać z prawa do odstąpienia od zawartej umowy na takich samych zasadach jak konsument będący osobą fizyczną. Warunkiem jest jednak to, aby taki zakup nie pozostał w związku z prowadzoną działalnością, a przedsiębiorstwo nie było prowadzone w formie spółki prawa handlowego. Termin na odstąpienie od zawartej umowy wynosi 14 dni i jest liczony albo od dnia jej zawarcia, albo od chwili doręczenia towaru lub wykonania zamawianej usługi.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 9 Regulaminu, nie przysługuje Klientowi nie będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą-Konsumentem.
- Nożyczki zaplombowane, po zerwaniu plomby zostaną potraktowane jako używane, co wyklucza możliwość odstąpienia od umowy.
§ 10 Umowne prawo do wymiany towaru
- Niezależnie od ustawowego prawa do reklamacji (uregulowanego w § 9 Regulaminu) Sprzedawca umożliwia Kupującemu wymianę Towaru zakupionego w Sklepie na inny w terminie 14 dni od dnia wydania towaru (tzw. „wymiana umowna”).
- W celu skorzystania z umownego prawa do wymiany towaru w pierwszej kolejności należy odstąpić od umowy sprzedaży zwracanego towaru zgodnie z procedurą opisaną w § 9, a następnie złożyć zamówienie na nowy towar.
- Umowna wymiana wolna jest od zapłaty jakiejkolwiek sumy, poza kosztami przesyłki do i ze Sklepu. Towar może zostać wymieniony pod warunkiem, że nie był używany, posiada oryginalne plomby oraz jest zwracany w oryginalnym i niezniszczonym opakowaniu. Ponadto do wymienianego towaru należy dołączyć dowód zakupu oraz załączyć prawidłowo wypełniony wzór odstąpienia od umowy. W przypadku niedopełnienia któregoś z powyższych warunków przez Kupującego, Sprzedawca zastrzega sobie prawo podniesienia zarzutu bezskuteczności umownej wymiany.
- W przypadku chęci skorzystania przez Kupującego z umownej wymiany towaru zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie – pomoże to w sprawniejszej wymianie towaru.
- Nożyczki zaplombowane, po zerwaniu plomby zostaną potraktowane jako używane, co wyklucza możliwość odstąpienia od umowy.
§ 11 Ochrona danych osobowych i prywatności
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych na stronach Sklepu jest Sprzedawca prowadzący Sklep internetowy ministerstwonozyczek.pl – Hefajstos Bartosz Kwec ul. Serwatków 16, 47-208 Pokrzywnica, NIP 7491805187, REGON 532012037, tel. 690055105, e-mail hefajstos@ministerstwonozyczek.pl.
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tzw. RODO oraz aktualnie obowiązującymi regulacjami prawa polskiego.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu umożliwienia wejścia użytkownika na stronę Sklepu i przeglądania jej zawartości, skorzystania przez użytkownika Sklepu z newslettera dostępnego na stronie Sklepu, zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży towaru oraz obsługi Formularza zamówienia – zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę jest dobrowolna zgoda osoby, której dane dotyczą, albo – o ile zostało to wyraźnie wskazane – niezbędność przetwarzania do wykonania umowy.
- Strona internetowa wykorzystuje w celach reklamowych pliki cookies/identyfikatory treści reklamowych. Dzięki temu można prezentować odwiedzającym zainteresowanym produktami reklamy na stronach partnerskich, w aplikacjach i wiadomościach elektronicznych.
- Klientowi Sklepu przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W celu wykonania tych praw należy skierować żądanie pod adres email: info@ministerstwonozyczek.pl, numer telefonu: +48 690055105 lub osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
- Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce Polityka prywatności na stronie Sklepu.
§ 12 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa – w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o ochronie danych osobowych i RODO.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w którym te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronach Sklepu internetowego ministarstwonozyczek.pl (zakładka Regulamin) i obowiązuje w niniejszej wersji od 1.06.2024 r.