Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego posiadającego status Konsumenta za zgodność towaru z umową na zasadach określonych w ustawie z 30 maja 2014r. o prawach konsumenta – rozdział 5a ustawy.
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Kupującego nieposiadającego statusu Konsumenta za wady Towaru z tytułu rękojmi, na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji z tytułu braku zgodności Towaru z umową, rękojmi lub gwarancji. Sposób realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w odrębnym oświadczeniu gwarancyjnym stanowiącym Zał. nr 3 do niniejszego Regulaminu.
Reklamacja może być złożona osobiście w siedzibie Sprzedawcy lub pisemnie listem na adres Sprzedawcy wskazany w §3 Regulaminu lub pocztą elektroniczną e-mail sprzedaz@ministerstwonozyczek.pl . Kupujący przy składaniu reklamacji może posłużyć się wzorem zamieszczonym na stronie Sklepu.
Składając reklamację Kupujący musi podać dane kontaktowe, numer Zamówienia, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań kierowanych wobec Sprzedawcy, a także dołączyć dokument sprzedaży bądź jego kserokopii.
Reklamacje złożone przez Kupującego nieposiadającego statusu Konsumenta, bez załączonego dokumentu sprzedaży, nie będą rozpatrywane.
Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą do Sprzedawcy.
W zakresie reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta z tytułu niezgodności Towaru z umową w pierwszej kolejności przysługuje uprawienie do naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy w przypadku żądania wymiany – jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy (art.43d ust.2 ustawy o prawach konsumenta).
Postanowienia dotyczące Konsumenta mają zastosowanie do Przedsiębiorcy – Konsumenta.
Prawo do rękojmi jest wyłączone wobec klientów dokonujących zakupów jako Przedsiębiorcy.
Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację Klienta w terminie 14 dni od jej otrzymania. Klient zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba, że Klient zastrzeże inną formę kontaktu. Rozstrzygnięcie reklamacji zostanie dodatkowo przesłane drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail. Towar jest wolny od wad i uszkodzeń mechanicznych. Jakiekolwiek postanowienie Regulaminu, nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumentów lub Przedsiębiorców-Konsumentów przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, w tym w szczególności Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z obowiązującymi przepisami prawa – pierwszeństwo mają te przepisy.